Grebbestad Sommarmöbler hemleverans
På denna sida kan du läsa mer om hemleverans- och monteringsvillkor. Vi levererar normalt sett med egen bil/personal inom en 10-mils radie från Grebbestad.
Våra hemkörningar har blivit omåttligt populära och vi försöker alltid erbjuda ett så bra pris som möjligt. Men framför allt slipper du tänka på när och hur du ska hämta varorna, vi levererar dit du önskar och du sparar tid. Alla möbler levereras omonterade. Vill Du ha hjälp med montering tar vi ut en kostnad på 495:-
Vår styrka är service och trevligt bemötande Vi finns i det lilla samhället Grebbestad som är del av Bohusläns vackra skärgård, vi har också en unik butik på 800kvm som är väl värt ett besök. Det mesta av vårt sortiment har vi på lager, vissa produkter kan dock ha en leveranstid på ca 2-6 veckor.
Mejla till info@sommarmobler.se eller ring på tlf 0525-66200 om Du har några frågor. Vi hjälper gärna till med att möblera ditt hem året runt.
När levereras varorna
Leverans med egen Grebbestad-bil sker efter överenskommelse. Leveranser med DHL eller egen bil sker vanligtvis vardagar mellan 7-16.30.
Instruktion vid mottagande av varor
När Du mottager leverans är det viktigt att syna av varan, det är dock inte alltid möjligt tillsammans med chauffören.
Däremot är det viktigt att syna av all emballage tillsammans med chauffören och göra anteckningar på fraktsedeln om eventuella synliga emballageskador (det är bättre att skriva en gång för mycket om du känner dig osäker, se till att chauffören signerar).
Räkna antal kolli så att även det stämmer med fraktsedeln. Skulle det sedan visa sig att varan är skadad är det mycket lättare att reklamera detta till speditören om det finns en anteckning om emballageskada på fraktsedeln. Fraktskador skall anmälas till oss inom rimlig tid.
Det viktigt att du är hemma vid mottagandet av varorna för att göra kontrollen ovan. Egna överenskommelser med chauffören, t.ex. att ställa av varan även om du inte är hemma, görs på egen risk.
Grebbestad Sommarmöbler levererar över hela Europa!
Vi strävar efter att leverera dina varor med egna bilar, om du bor inom en 10-mils radie från Grebbestad l. Vid leverans utanför 10-mils radien anlitar vi DHL. Vid köp av mindre varor t ex lyktor, kuddar och textilier levererar vi till en kostnad av 200:- För fraktkostnad till annat land vänligen kontakta Grebbestad Sommarmöbler.
Leveranstid
Normal leveranstid är ca 2-7 arbetsdagar beroende på vad det är för typ av vara och om den finns i lager. Finns inte varan på lager underrättar vi dig om ny leveranstid per e-mail eller telefon. Du har rätt att häva köpet utan kostnad vid eventuell försening.
Som en service till Dig som kund, ringer vi alltid upp dagen efter inköp, för att stämma av så allt är till belåtenhet och eventuell komplettering av ditt köp.
Instruktion vid mottagande av varor
Det är viktigt att syna av all emballage tillsammans med chauffören och göra anteckningar på fraktsedeln om eventuella synliga emballageskador, se till att chauffören signerar vid eventuella skador. Räkna antal kolli så att det stämmer med fraktsedeln. Skulle det sen visa sig att varan är skadad är det mycket lättare att reklamera detta till speditören om det finns en anteckning om emballageskada på fraktsedeln. Fraktskador skall anmälas till oss inom rimlig tid . Egna överenskommelser med chauffören ex.vis att ställa av varan även om du inte är hemma, görs på egen risk.
Hur levereras varorna
Grebbestad-bil med egen personal
I ett område med en radie på 10 mil kör vi oftast med egen bil.
Läs mer om egna utleveranser här
DHL Home Delivery:
Används vid större och tyngre gods. Leverans sker till portdörren om du bor i lägenhet och tomtgränsen om du bor i hus (vid normal framkomlighet) helgfri vardag mellan kl 7-17, inbärning ingår ej. DHL kontaktar dig för att boka utkörning och leverans sker inom ett 2-4 timmars intervall. Observera att man som mottagare inte kan bestämma leveransintervall då det styrs av DHL’s fasta rutter på din ort.
DHL ServicePoint:
Avser beställningar med en vikt under 20 kg eller mindre än 0,3 m3. Försändelsen anländer till din närmsta DHL ServicePoint, t.ex. en närliggande bensinstation eller livsmedelsbutik. En SMS-avi skickas ut med information om var du kan hämta ditt paket. Paketet ska hämtas inom 14 dagar för att förhindra att det går i retur.
Post:
Alla beställningar som väger mindre än 2 kg skickas med posten direkt hem i brevlådan. I de fallen paketet inte får plats i brevlådan lämnas paketet på närmaste ombud och du kommer bli aviserad per post eller sms var du kan hämta det.