Dessa villkor gäller mellan dig som beställare (konsument) och oss som säljare, Grebbestad Sommarmöbler AB, organisations nr. 559159-9518 (”Grebbestad Sommarmöbler”) som driver webbplatsen www.sommarmobler.se
ALLMÄNT
KÖPINFORMATION
Är Du minderårig dvs. Att Du är under 18 år, måste Du ha målsmans tillstånd för att få beställa i vår butik.
När Du som konsument handlar via Internet gäller konsumentköp- och distansavtalslagen. Denna lag skyddar Er som konsument när Du handlar hos oss på distans. Läs mer hos Konsumentverket.
Grebbestad Sommarmöbler reserverar sig för ändringar i sortimentet och har rätt att ta bort varor ur sortimentet innan ett köp har gått igenom. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning av varor. Alla försök till bedrägerier polisanmäls. Vi förbehåller oss rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks. Produktbilderna kan skilja något från själva produkten.
ORDERBEKRÄFTELSE
En automatisk orderbekräftelse skickas ut till den e-post Du angett när Du slutfört din beställning. Där finner Du uppgifter om vad Du köpt med priser, fraktkostnad samt moms. Om något är fel med Er beställning, vänligen kontakta oss snarast.
Vi skickar även ett meddelande när Er order har skickats från vårt lager.
PRISER
Priserna är i svenska kronor. Vi reserverar till rätten för prisändringar utan någon förvarning för eventuella prisfel. Konsumenten betalar alltid det pris som visas när beställning utförs, om Du köpt en vara till ett felaktigt för högt pris meddelas Du om detta och Du får tillbaka dina pengar.
Vi reserverar oss för prisfel som anses vara orimligt felaktiga, vid ett fall där vi gjort ett tydligt fel så kommer vi att makulera din order
TRYCKFEL OCH PRODUKTBILDER
Grebbestad Sommarmöbler reserverar sig för eventuella tryckfel i texter på denna webbsida. Vi ger ingen garanti att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Vi strävar dock alltid efter att återge en så liknande bild som möjligt av produkten. Har Du några frågor angående detta är Du välkommen att kontakta oss.
BETALSÄTT
Vi samarbetar med Klarna. Som kund kan du välja att betala direkt med kort, via konto eller faktura.Alla priser hos oss är inkl. moms. www.sommarmobler.se .Grebbestad Sommarmöbler använder Klarna som mellanhand för hantering av betalningar. Betalningsalternativ du kan välja mellan är, (VISA, Mastercard, Bankgiro, Faktura, Swish.
FRAKT OCH LEVERANS
Merparten av våra leveranser skickas med DB Schenker, önskar Du annan transportör ber vi Er att kontakta oss så snart som möjligt efter lagd order. Leverans inom 20 mil ifrån Grebbestad levereras med egen bil ifrån Grebbestad sommarmöbler och pris efter överenskommelse.
LEVERANSTID
Finns samtliga varor som Du beställt på lager så skickas den från oss inom 2 vardagar. Därefter tar det cirka 1-3 dagar för våra logistikpartners att leverera dina möbler. Vilket betyder att leveranstiden är 2-5 arbetsdagar.
Meddelande om ev. Avvikelser från den normala leveranstiden får Du i samband med orderbekräftelsen. Du har då givetvis rätt att avstå alternativt ändra din beställning.
FRAKTKOSTNAD
Du betalar fraktkostnaden beroende på hur mycket Du handlar för samt vilket alternativ Du väljer.
TRANSPORTSKADOR
Om en vara från oss skadas i transport, oavsett om skadan är väl synlig eller dold, skall detta omgående anmälas till chauffören och därefter till Grebbestad sommarmöbler genom mejl. Anmälningen ska göras senast inom 3 arbetsdagar från mottagandet. Detta är för att säkerställa att skadan faktiskt har uppkommit i transport, även om den är synlig eller dold. Vi förbehåller oss rätten att avslå anmälningar utan vidare utredning, om tidsfristen överskrider 3 arbetsdagar från mottagandet.
OUTLÖSTA PAKET
Löser Du inte ut ditt paket är vi tvungna att debitera dig 2000 kr för att täcka frakt, returfrakt samt administration. Detta sker i form av en faktura till beställningsadressen. Det kommer även att tillkomma en avgift på 50 kr för varje påminnelse vi skickar ut (upp till 2st), kommer inte någon betalning in till oss går ärendet till inkasso.
ÖPPET KÖP & BYTEN
ÖPPET KÖP
Du har öppet köp samt full bytes- och returrätt (ångerrätt) i 14 dagar efter det att Du mottagit varan om Du inte är nöjd.
För att få lämna tillbaka en produkt måste den vara oanvänd samt att alla eventuella etiketter och emballage sitter kvar. Du ansvarar för varan tills dess att vi mottagit den. Vi rekommenderar att Du skickar tillbaka returen med en speditör som erbjuder ett s.k. ”spårnings-nr” då det är avsändaren som ansvarar för paketet om det skulle komma bort. Vid en godkänd retur betalar vi tillbaka värdet av varorna inkl. frakt. Det vill säga att Du får tillbaka Priser för varor samt fraktkostnaden. Observera att Du som konsument betalar för returfrakten.
BYTEN
Kontakta oss alltid innan Du skickar tillbaka din beställning! När Du skickar mejl till oss är det viktigt att tänka på följande. Vilken vara det är? Ordernummer? Varför Du byter/lämnar tillbaka? Vad som eventuellt är fel, är det något fel så är det viktigt att även skicka med en bild.
Du ansvarar för varan tills dess att vi mottagit den.
Varor som återsänds mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.
REKLAMATIONER OCH GARANTI
REKLAMATION
Stämmer din vara inte överens med beskrivningen, är den trasig eller är du på annat sätt missnöjd med ditt köp? Kontakta oss så kommer vi överens gemensamt om hur vi ska lösa det hela.
Det är väldigt viktigt för oss att du känner dig nöjd med dina köpta varor.
VILLKOR FÖR REKLAMATION
Du som konsument har rätt att reklamera en vara eller tjänst om varans eller tjänstens egenskaper avviker från det som avtalats eller som följer av lag. Konsumenten har tre års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. 2 månader anses alltid som skälig tid för anmälan. Vi kommer att ersätta för eventuella fraktkostnader.
GARANTI
Vi strävar efter att Du som kund skall känna dig trygg när Du handlar hos oss. Därför erbjuder vi mycket förmånliga garantivillkor.
Vi ger dig 2 års garanti på de samtliga av våra produkter i vårt sortiment. I de fall tillverkaren lämnar en längre garanti, erbjuds Du självfallet samma garantilängd.
Garantin gäller funktionsfel som uppkommer under garantitiden. Garantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten.
VID TVIST
Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.